Konštrukcia a materiál
nosna patkaNosná pätka je vyrobená ako vibrolisovaný betónový monolit s dvomi pozdĺžne zabudovanými vnútornými armatúrami, ktoré zvyšujú pevnosť a predlžujú životnosť pätky. Zabudované armatúry majú vyosené zakončenie, ktoré zabraňuje vysunutiu armatúry z betónového masívu následkom mechanického poškodenia. Toto riešenie umožňuje zachovať funkčnosť pätky aj pri značnom mechanickom poškodení.

Skosenie pätky
Steny nosnej pätky sú zošikmené, čo zabraňuje oteru susedných plôch pri ich preprave a dáva tak predpoklad k predĺženiu životnosti pätiek.

Pozdĺžny výrez
V základni pätky je vytvorený pozdĺžny výrez, ktorý umožňuje lepšie založenie v nerovnom teréne a zároveň plní funkciu manipulačných úchytov.

Otvory pre zasadenie rámov
V pozdĺžnej osi pätky sú umiestnené dva priebežné otvory v tvare kónusu, do ktorých sa pri montáži zasadzujú konce rámov plotových dielcov. Kónusový prierez otvorov je veľmi výhodný, pretože v hornej časti pätky vzniká montážna vôľa umožňujúca ľahké zasadenie rámov a zároveň umožňuje úplne tesné spojenie rámu plotového dielca a pätky v jej spodnej časti. Toto konštrukčné riešenie zásadne ovplyvňuje stabilitu mobilného oplotenia tempoline.


Typy a technické parametre nosných pätiek

nosna patka 1Betónová nosná pätka

  • dĺžka: 60 cm
  • šírka: 20 cm
  • výška: 14 cm
  • hmotnosť: 27 kg
  • paletované po 50 ks (paleta 1,2 x 1m)

 

nosna patka 2Plastová nosná pätka

  • dĺžka: 68 cm
  • šírka: 24.5 cm
  • výška: 14 cm
  • hmotnosť: 26 kg

 

nosna patka 3Cyklopätka

  • dĺžka: 60 cm
  • šírka: 16 cm
  • výška: 1 cm
  • povrchová úprava: ponorné žiarové zinkovanie


Cyklopätka sa používa v kombinácii s nízkou líniovou zábranou, tam kde je potrebné znížiť výšku nosnej pätky na minimum, napr.: pri oddelení koridoru pre návštevníkov od závodnej trate na cyklistických pretekoch atď.